STORT ENGAGEMENT TEGNER LYS FREMTID FOR ”REDS DEVILS”
Til en velbesøgt ordinær generalforsamling den 28. februar 2025 blev kimen lagt til et spændende 2025 for Holbæk Red Devils. Bestyrelsen havde fremlagt nogle forslag til generalforsamlingen, som alle havde til formål at sikre bred indflydelse og bedre mulighed for at deltage på forskellige niveauer i klubben – for alle hoveder og hænder tæller, når der skal drives og udvikles i en lille forening.
Mere formel indflydelse til de unge.
Første forslag var en vedtægtsændring, som giver plads i bestyrelsen til to unge mellem 15-17 år. Forslaget blev godkendt, og to unge - William og Mark (begge 15 år) blev valgt ind i bestyrelsen. ”Mange siger, at unge mennesker ikke gider det traditionelle foreningsarbejde. Men i vores bestyrelse, tror vi altså på foreningsliv er så stærk en måde at være sammen på i et forpligtende fællesskab, at vi arbejder hårdt for at engagere de unge ind i den struktur. Det betyder ikke, at vi ikke skal tænke anderledes og følge med tiden, bruge sociale medier med mere, men det forpligtende fællesskab i foreningslivet, er fortsat attraktivt og noget vi kæmper for at engagere de unge i”, udtaler Brian Ahlquist, medlem af bestyrelsen.
Samtidig blev det på generalforsamlingen godkendt, at alle pladser i bestyrelsen kun er af et års varighed. Alle nye medlemmer af bestyrelsen kan ses i linket her Herudover blev der sat gang i en række nye aktivitetsgrupper. ”Det skal være muligt at engagere sig på forskellige måder og i kortere eller længere tid alt efter hvad man selv kan se sig ind i”, fortæller Charlotte Halby, formand for Holbæk Red Devils.
Derfor blev der også oprettet en række arbejdsgrupper:
· Udstyr og materiale:
· Events.
· Velkomstansvarlig.
Red Devils udpeget som udviklingsklub af DAFF i 2025
Holbæk Red Devils er i 2025 udpeget som en af DAFFs udviklingsklubber på baggrund af den positive udvikling, der er observeret – både i forhold til klubbens udviklingsplan og øget synlighed. Morten vil bistå klubben i udviklingsarbejdet, dog uden en fast plan, men som støtte til klubbens egne initiativer.
Han ser frem til samarbejdet i 2025.
Hvem laver hvad i 2025
På det konstituerede bestyrelsesmøde mandag den 17. marts blev Charlotte, med stor applaus, valg som formand for endnu et år.
Det er tanken, at bestyrelsen drøfter og løser indsatser i samarbejde, men for at der skal være styr på hvad der sker indenfor de enkelte områder, er kontaktperson ift forskellige opgaver fordelt således:
· Jannick: Tøjansvarlig, It, Holdsport
· René: Kasserer, alt med økonomi, samt DAFF kontakt vedr. økonomi
· Caroline: Event
· Brian: Partnerskaber/fundrasing, Unge-klubudvikling, Diverse tekster der skal skrives
· Jesper: Kontakt til udstyrsudvalget samt praktiske opgaver
· William: Forbindelsesled mellem bestyrelse og de unge / instagram
· Mark: Forbindelsesled mellem bestyrelse og de unge / instagram
· Charlotte: Formand og arbejde med Flagholdet samt kontakt til velkomstudvalget.
Kontakt fra bestyrelsen til diverse udvalg
· Jesper – udstyrsudvalg
· Caroline – Event
· Charlotte - velkomst
Link til reviderede vedtægter kan tilgås her:
Link til referat fra ordinær generalforsamling kan tilgås her: